חיפוש
עמוד הבית » כללי » מה הקשר בין חותמת אפוסטיל למשרד החוץ?

מה הקשר בין חותמת אפוסטיל למשרד החוץ?

חותמת אפוסטיל נועדה לאמת את המקוריות של מסמכים ותעודות שונות, במטרה להוכיח את האותנטיות שלהן במדינות שחתומות על אמנת האפוסטיל. אמנה זו נוסדה בשנת 1961, במטרה לקצר את התהליכים הבירוקרטיים הנדרשים, במקרים בהם יש צורך לאמת את המקוריות של מסמכים שונים המועברים בין המדינות.

אימות המסמכים נדרש במקרים רבים, למשל במקרים של הגירה לחו"ל, לימודים בחו"ל וכדומה. רוב העולם המערבי חתום על האמנה, במטרה לאפשר את קיומו של העולם הגלובאלי.

 

מהי חותמת אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל ניתנת על ידי משרד החוץ או משרד המשפטים, במטרה לאמת את הנכונות של מסמכים ותעודות. חותמת אפוסטיל המופיעה על תעודת לידה, תעודת נישואין או תעודה מקצועית למשל, מעידה על מקוריות התעודה ועל האותנטיות של הגורם החתום עליה.

אפוסטיל משרד החוץ נועד כדי לאמת את האמיתות של המסמכים השונים, שהונפקו על ידי אחת מרשויות המדינה. לעומת זאת, מסמכים פרטיים, כגון צוואות, ייפוי כוח וכדומה, יש לאשר על ידי נוטריון ולאחר מכן לגשת למשרד המשפטים לצורך קבלת חותמת אפוסטיל.

מהי חותמת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל על ידי משרד החוץ – כיצד מתנהל התהליך?

כל מי שמעוניין לאמת המקוריות והאותנטיות של תעודת הנישואין, תעודת הגירושין, תעודת הלידה או תעודת הציונים שלו לדוגמה, יכול להגיש בקשה לקבלת חותמת אפוסטיל על ידי משרד החוץ. יש להגיש את המסמכים והתעודות המקוריות בלבד, מאחר ולא ניתן לקבל חותמת אפוסטיל על העתק.

מומלץ לבצע את התהליך באמצעות משרד עו"ד ונוטריון, במטרה לזרז את התהליך ולהימנע מעיכובים מיותרים. צוות המשרד ידאג להעביר את המסמכים לנקודת האיסוף של משרד החוץ לצורך קבלת חותמת האפוסטיל. כמו כן, ברוב המקרים יהיה צורך לתרגם את התעודות או המסמכים לשפה הנדרשת, דבר שלרוב מטופל במסגרת שירותי המשרד.

 

מהי החשיבות של חותמת אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל מאפשרת לקצר תהליכי אימות ארוכים ומייגעים. ללא חותמת האפוסטיל יהיה צורך לאמת תחילה את התעודה ברשות הציבורית שהנפיקה אותה ולאחר מכן לבצע אימות של חתימת הרשות הרלוונטית במשרד החוץ וכמובן לאמת את החתימה של משרד החוץ בנציגות הקונסולרית של המדינה הרלוונטית עבורכם. לעומת זאת, שימוש בחותמת אפוסטיל חוסכת את כל התהליך.

מהי החשיבות של חותמת אפוסטיל

חותמת אפוסטיל משרד החוץ – למי זה רלוונטי?

כל מי שמעוניין למשל להנפיק דרכון זר, זקוק לחותמת אפוסטיל על כל המסמכים הרשמיים, המוכיחים את הזיקה למדינה המדוברת. יש להציג למשל, תעודת לידה או תעודת נישואין, המעידה על הקשר למדינה ועל הזכות שלכם להגיש בקשה לקבלת אזרחות זרה. ברוב המקרים תזדקקו גם לשירותי תרגום נוטריוני, מאחר והצהרת מתרגם אינה תקפה לצורך קבלת חותמת אפוסטיל.

 

חותמת אפוסטיל משרד החוץ – סיכום

לסיכום, חותמת אפוסטיל המונפקת על ידי משרד החוץ יכולה לשמש כל אדם שמעוניין לאמת את המקוריות של תעודות או מסמכים שהונפקו על ידי אחת מרשויות המדינה.

מה הקשר בין חותמת אפוסטיל למשרד החוץ